Atelierul este unul de educatie complementara in care copiii pot descoperi lucruri interesante, informatii care nu sunt in programa scolara

Noi ne dorim o societate care să se bazeze pe expeiriența anterioară, supusă mai întâi unui proces de gândire, capabilă să actioneze și să îmbunătățească coerent. Pentru ca acest lucru să se poata realiza, știm că trebuie de cele mai multe ori pornit de la început, din copilărie.

Prin acest atelier ne propunem să învățam despre cuvinte și etimologia lor, despre legăturile dintre lucrurie existente în viața  noastră și formele geometrice, despre  fenomenele naturale, despre cum să ne argumentăm ideile atunci când dorim să susținem ceva, despre timp și organizarea lui, despre lumea minerală, vegetală și animală,  despre istorie și geografie, etc.

Grupa de copii țintă este între 7 și 14 ani. Atelierele au o durata de aproximativ o oră și sunt gândite să se desfășoare în fiecare zi de sâmbătă de  dimineață de la ora 11.00.
Ca și program de lucru, fiecare întâlnire a noastră va conține un subiect de bază (pe care în timp îl vor susține si invitati sau chiar copii), prezentarea unei personalități a cărei nume este astazi numele unei străzi, piete sau institutii din orașul nostru și un cuvant căruia i se va analiza etimologia.

Din punct de vedere al conduitei, copii vor trebui să respecte cateva reguli simple:
1.      Primim cuvântul numai după ce am ridicat mana pentru a cere acest lucru.
2.     Avem dreptul de a ne exprima opinia numai după ce vorbitorul anterior și-a terminat alocuțiunea. Noi nu întrerupem pe alții, alegem să ne exprimăm opinia pe rând.
3.      Avem obligația ca dacă aflăm lucruri interesante, să le împărtășim și colegilor de la școala, prietenilor noștri sau chiar părinților.

Atelierul este, asa cum l-am prezentat anterior, unul de educatie complementara in care copiii pot descoperi lucruri interesante, in general informatii care nu sunt cuprinse in programa scolara. Asadar, acest atelier nu poate inlocui scoala ci poate doar aduce informatii omplementare.

Acum, dupa peste doi ani de activitate, stim ca cele mai reusite ateliere sunt cele in care avem un invitat care sa me prezinte subiectul principal. Am avut in acest sens ca invitati sportivi, un pilot de avion supersonic, un pilot de raliu, un cunoscut alpinist roman, oameni din cercetare, invatamant, cultura, etc, care au respectat cu totii regula noastra, vorbire la pertu pentru a usura dialogurile.
In timp am avut ocazia de a organiza cateva ateliere si in afara spatiului in care uzual ne intalnim, mai precis la sediul Centrului Cultural Francez din Timisoara, in Parcul botanic si intr-o sambata intr-o excursie de o zi in tren pe ruta Oravita-Anina.